Laos en een klein beetje Vietnam - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Daan Hardeman - WaarBenJij.nu Laos en een klein beetje Vietnam - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Daan Hardeman - WaarBenJij.nu

Laos en een klein beetje Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Daan

09 Juli 2014 | Laos, Luang Prabang

Zo weer eens een reisverslag van Daan. Inmiddels ben ik aangekomen in Vietnam en ben hier inmiddels al 5 dagen. Van Laos hebben we genoten. De natuur was prachtig, het was in vergelijking met Cambodja een stuk mooier. Meer bergen en meer grotere ruimtes zonder steden en wegen.

We zijn via Phnom Penh met de bus naar de 4000 islands gegaan. Dit ligt net boven de grens met Cambodja. We kwamen s'avonds om 9 uur aan in Don Det. De dag erna een kajak tocht gedaan met onze kajak held Victor. Die was er na 10 keer peddelen al helemaal klaar mee haha. Die gaat in Nederland mee doen aan de Nederlandse kampioenschappen kajakken. We hebben mooie watervallen gezien en wilde zoetwater dolfijnen. Het regende veel in Don Det en verder was er niet veel te doen. We besloten om de dag erna om al naar Vang Vieng te gaan via Pakse, waar we een paar uur moesten wachten. We hebben over de reis 28 uur gedaan.

In Vang Vieng kwamen we Julian en Tasha uit Canada en Engeland weer tegen die we in Thailand en Cambodja ook veel zijn tegen gekomen. Een stadje met veel toeristen, want Vang Vieng staat bekend om het 'tuben'. Dit is op een rubbere band chillen op de rivier met een biertje in je hand. Je wordt dan binnen gehaald bij een bar met een reddingsboei. Ik had er iets meer van voorgesteld. Aangezien er vorig jaar nog 26 barren open waren, zijn dat er nu nog maar twee. Misschien ook wel logisch aangezien er in een jaar 27 mensen zijn overleden door het tuben. Na bij twee barren te zijn geweest, veel hebben gelachen, gedanst, gezongen op foute muziek en veel biertjes naar binnen hebben gewerkt was het tuben naar het einde een leuke bezigheid!!

De dag erna hebben we letterlijk niks gedaan en ons voorbereid op de wedstrijd Nederland - Mexico. In alle barren hadden ze wel grote schermen maar geen commentaar en bleef de muziek gewoon aan staan. We besloten met een groep Nederlanders om op de hoek met locals te gaan kijken. Daar had een klein supermarktje zijn TV op straat gezet waar iedereen kon kijken 'met commentaar'. Ideaal. Wat een wedstrijd, dat hebben we goed gevierd met een dikke afterparty in een club wat geheim moest blijven aangezien alles eigenlijk om 12 uur moet sluiten. Maar in Laos is alles mogelijk zijn we achter gekomen. De dag erna de kater weggespoeld bij de blue lagoon. Met touwen het water in springen en van bomen afspringen. Heerlijk.

Na een goede nacht slapen zijn we met een minibus naar Luang Prabang gegaan. We hadden ons voorbereid op een rit van 8-10 uur. Maar nu drie uur stopte hij al en zei dat we er waren. Dat viel dus even mooi mee. Victor was met de fiets wezen rond fietsen en ik kon een zwembad niet weerstaan om de hele dag te chillen. S'avonds heerlijk op straat gegeten met een groep die we hebben leren kennen van het tuben in Vang Vieng. In Utopia uitgeweest en s'nachts om 1 uur naar een bowlingbaan geweest om te bowlen. Aangezien het de enige tent is die nog bier verkoopt na 12 uur. Helaas hebben we het verloren van de Engelsen. Die kunnen waarschijnlijk iets beter tegen drank en gooide wat minder in de goot dan ons.

De dag erna zijn we naar de watervallen geweest van Luang Prabang. Hier hebben we heerlijk kunnen zwemmen en hebben we een mooie wandeltocht omhoog gemaakt. Van Julian en Tasha wisten we een plek waar je niet mag komen maar waar wel de mooiste waterval is. Hier zijn we met Andrew en Johnny uit Engeland naar toe gegaan en hebben we de hele dag gezwommen en rond gehangen. De watervallen waren echt fantastisch. Zo mooi. S'avonds een plek gevonden waar je onbeperkt kunt eren en je eigen vlees kunt gourmetten. Al gauw besloten we om de grootste beef tower van het restaurant te maken.

Verder hebben we nog een ochtend door Luang Prabang gefietst, hebben we ons Visum voor Vietnam geregeld en zijn we de hele middag bij het zwembad geweest vanwege de hitte. Ik ben er ook achter gekomen om je creditcard mee te nemen als je een vlucht wilt boeken. In de ochtend was een vlucht naar Hanoi €60,- en in de avond (toen ik het wou boeken en mijn creditcard wel bij me had) €114.- Toch maar besloten om met de bus naar Hanoi te gaan voor €30,-.

Ik vertrok om donderdag al naar Hanoi met de bus. Deze rit duurde 30 uur in totaal. Onderweg werden allemaal locals opgepikt zodat ze wat extra geld kunnen verdienen. Alleen een man met een geit, een man met kippen in een hok had ik nog niet eerder meegemaakt in Azië. Koptelefoon op en weer verder slapen was mijn motto.

Victor vertrok een dag later en kwam op zaterdag aan in Hanoi. Aangezien hij met de Canadezen gelijk vanaf Hanoi naar het zuiden gaat rijden en ik heel graag het noorden van Vietnam wil zien zijn we in Luang Prabang opgesplitst.

Ik ben overdag met Josh en Karsen in Hanoi wezen rondlopen. We hebben bij de beercorner bier gedronken voor 20 eurocent en zijn daarna met een paar gasten uit Nieuw Zeeland naar een party bij een rivier geweest. Daar ozzy's leren kennen en bij een snelweg nog wat bier gedronken voordat Nederland - Costa Rica begon. We hebben in de downtown backpackers hostel gekeken. Wauw wat een spannende wedstrijd. Om 5:30 gaan slapen en om 7 uur in de bus zitten naar Halong Bay was een pittige opgave. Maar de drie dagen waren geweldig in Halong Bay en bij de Castaway Islands. Zulke leuke mensen leren kennen en zulke mooie dingen gezien. Wezen voetballen op het strand, 600 meter gezwommen naar de overkant om op een geweldige bay te zijn waar niemand is. Op een boot en op het strand geslapen. Maar wat is Halong Bay super mooi. Ik heb denk ik 5 uur geslapen deze drie dagen.

Aangekomen in Hanoi vanaf Halong Bay even een lixe private room met bad geboekt om mijn telefoon, go pro, laptop, maar vooral mezelf op te laden. Ik heb dan ook een nacht gemaakt van 12 uur.

Een local 'Jack' die ik eerder tegen was gekomen in Hanoi kwam ik vandaag tegen en hij heeft me geholpen met het kopen van een motor. Een Honda Win, hij heeft me leren schakelen en om in een drukke stad als Hanoi te rijden. Ik ga vanaf het noorden van Hanoi naar het zuiden Ho Chi Minh rijden. Waarschijnlijk op vrijdag omdat ik morgen niks waard ben. Vanavond mijn verjaardag om 12 uur vieren en Nederland kijken bij downtown backpackers met heel veel Nederlanders. Ik ga nu even een tukje doen in de dorm en daarna Nederland naar de finale schreeuwen.

Weer even genoeg geschreven voorlopig haha. De groetjes aan iedereen en succes met Nederland kijken. Stiekem wel een beetje jaloers. Een beetje maar.

Peace!





  • 09 Juli 2014 - 18:49

    Terry:

    Hey Daan ziet er toch spectaculair uit wat je allemaal meemaakt. Voorzichtig met die motor. Nog heel veel plezier en van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Liefs Lex en Terry

  • 09 Juli 2014 - 21:46

    Tiny:

    Hoi Daan, zo te lezen vermaken jullie je wel. Leuk om je zo te volgen. Overbodige tip natuurlijk voorzichtig aan met de moter. Gefeliciteerd met je verjaardag we zullen op je proosten. Veel plezier weer.
    Tiny

  • 10 Juli 2014 - 10:57

    Ikaika:

    Lekker allemaal! Heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en lekker je eigen weg gaat. ENJOY!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 September 2014

Thailand en Bali

11 Augustus 2014

Vietnam

09 Juli 2014

Laos en een klein beetje Vietnam

25 Juni 2014

Cambodia

12 Juni 2014

Sihanoukville en Koh Rong (Cambodja)
Daan

Actief sinds 20 Mei 2014
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 8139

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: