First night at Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daan Hardeman - WaarBenJij.nu First night at Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daan Hardeman - WaarBenJij.nu

First night at Bangkok

Door: Daan Hardeman

Blijf op de hoogte en volg Daan

28 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Eindelijk was het dan zover. Na aan lange tijd aftellen en afzien vertrok ons vliegtuig richtig Kuala Lumpur om vervolgens naar Bangkok te vliegen. We kwamen er al snel achter (van tevoren stiekem al gecheckt) dat we gratis gebruik konden maken van de alcoholische drankjes. Daar hadden we dan ook flink gebruikt van gemaakt, de Tiger biertjes en Gin Tonics vlogen ons om de oren.
Na een overstap op Kuala Lumpur kwamen we aan op Bangkok. Maar dan ook letterlijk na een landing waar je u tegen zegt aangezien de piloot besloot het vliegtuig maar neer te laten ploffen. Achja, we waren geland.

Taxi naar een hostel in Bangkok, spulletjes gedropt en gelijk Bangkok in gegaan. Wauw, wat een cultuurschok zeg, de hitte, het verkeer, alle Thaien die iets van je willen hebben, op elke hoek van de straat een tentje waar je eten kunt kopen en de criminele organisatie van de tuktuk's die we al snel door hadden.

Voor 40 baht (1 euro) zou hij ons door Bangkok rijden om alle tempels en de drukste leukste straatjes te laten zien. Het werkt hier alleen zo dat als de Tuc Tuc je ergens heen brengt en de toerist iets koopt hij daar een percentage van krijgt.
We moesten gelijk al naar het toeristencentrum om tickets te kopen voor een volgende bestemming en een op maat gemaakt pak. Altijd chill als je net bent aangekomen haha. Na twee keer nee te hebben gezegd was hij er klaar mee en zette hij ons uit de tuktuk.

Vervolgens liepen we naar Khao San Road, waar alle backpackers eten, feesten en slapen. Daar hebben we heerlijk gegeten en werd ik verplicht om met stokjes en zonder bestek te gaan eten, Voor mij de komende tijd dus geen bestek. Maar wat heerlijk om onder de mensen te zijn. Het is hier een groot feest in Bangkok.

Frank, die we leerden kennen in het vliegtuig vond het een goed idee om een Thaise massage te nemen voor 120 baht (3 euro) gedurende een half uur.
We lagen naast elkaar en hoorden alle kreten van de Oe's en Aa's voorbij komen. Ik was blij dat mijn benen en armen er nog aanzaten aangezien ze toch hun best deden om deze te stelen.. achja wij kwamen flexibel buiten en waren klaar voor ons eerste avond Bangkok.

We zijn op de Roof Sky bar begonnen en daar eigenlijk niet meer weg gegaan. We ontmoetten gelijk een leuke groep Nederlanders en daar hebben we de avond mee door gebracht. Het is hier allemaal hetzelfde, waar kom je vandaan, hoe lang ben je al op reis, waar ga je heen en voor hoe lang wil je nog weg gaan.

Na een hoop Tiger biertjes vonden we het prima en en waren we klaar om het leger te trotseren. In Bangkok is er een avondklok dat betekent dat je na 22:00 uur niet meer de straat op mag.
Op zoek naar een tuktuk dus. Altijd leuk als er 20 naast elkaar staan en er een groep toeristen aankomt. Het leek wel en veiling haha. Uiteindelijk hadden we er een en vlogen we door de straten van Bangkok. Veilig bij ons hostel aangekomen zaten we nog met een groep Engelse buiten een biertje te doen en vonden we het welletjes. Wauw wat een eerste dag!

Het is hier nu bijna 8 uur s'ochtends en in Nederland 3 uur s'nachts. Wij gaan een ontbijt scoren, laatste dagje Bangkok in en daarna kijken hoe we naar ons volgende bestemming Koh Chang gaan.

Cheers

• 30 Mei 2014 - 10:55

Oma Schaap:

Machtig Daan geniet er maar van.

• 09 Juni 2014 - 12:32

Bart:

Ik mis je allerliefste broer, hou van je ❤️❤️