Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Daan Hardeman - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Daan Hardeman - WaarBenJij.nu

Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Daan

11 Augustus 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Ten eerste wil ik mijn spijt betuigen voor alle trouwe lezers. Ik heb al een tijd niks geschreven. Tijd dus voor een nieuw verslag. Een traktatie want ik zorg ervoor dat hij extra lang is. Vietnam, wauw, wat heb ik van je genoten. Van Laos ben ik naar Hanoi gegaan en daar een tijd verbleven. 10 juli mijn verjaardag gevierd met Tash en Julian en daarna de halve finale gekeken bij the Downtown Backpackers. Helaas geen finale als verjaardagskado. Maar wat heb ik genoten van het Nederlands elftal in Azië. Een speciale manier, het WK leefde ontzettend hier. Uit frustratie op mijn verjaardag mijn Nederlands elftal shirtjes weggegeven aan wat lokale mensen in Hanoi. Scheelt weer ruimte in mijn backpack.

De dag erna zou ik met Lucas naar Mai Chau rijden op de motor. Helaas waren we te laat vertrokken om voor zonsondergang aan te komen. Dus zijn we terug gereden naar Hanoi. Van Victor en de Canadezen (die al een week eerder waren vertrokken op de motor) hoorde ik dat de wegen heel slecht waren naar Hue en dat er weinig te zien was. Ik heb daardoor besloten om de bus te pakken naar Hue met mijn motor erin. Helaas moest ik drie dagen wachten aangezien het ook vakantie is in Vietnam. In deze dagen ben ik een beetje door Hanoi gereden, bier gedronken op de Bia Hoi corner waar een biertje 15 eurocent kost, mijn motor klaar gemaakt en hop daar gingen me buddy en ik naar Hue. Ik had een goedkope bus genomen waar geen toerist te bekennen was. Ik heb dus met handen en voeten moeten uitleggen dat ik met de motor naar Hue ging. Oprecht geïnteresseerd. Het was een slaapbus maar daar kwam weinig van. Een karaoke dvd stond aan. Ik wist niet dat Vietnamezen zo goed konden zingen haha...

Aangekomen in Hue even getankt en daar ging ik. Op naar Hoi An. Geen verstand van motoren of onderdelen. 1 rijles gehad over schakelen op een motor. Maar goed, ik ga dit avontuur aan. Wat een mooie route. De top gear route wordt deze ook wel genoemd. Een van mijn mooiste routes die ik gereden heb in Vietnam. Door de bergen langs de kust. De zon scheen en ik had zo een mooi uitzicht. In Danang (tussenstop) zaten Josh en Victor, die heb ik daar weer gemeet en samen mee naar Hoi An gereden. 1 meter Danang uit gereden of mijn ketting was al weer gebroken. In Vietnam heeft iedereen verstand van motoren. Hij is gemaakt door een buschauffeur die even wou bijklussen. Maar goed, aangekomen in Hoi An. Daar kwam ik iedereen weer tegen van Hanoi.

S'avonds pakken op maat laten maken. Tenminste de Canadezen. Ik ga nog lang niet trouwen en ben ook nietvan plan om in een pak rond te gaan reizen. Hoi An is super mooi, echt een schattig hemels stadje. Allemaal Chineze lampjes, barretjes, restaurantjes en mooie stranden. Hoi An ligt precies in het midden van Vietnam. In de ochtend heerlijke verse koffie drinken hier is een must elke dag. Voor 3 euro kun je in een bar drinken wat je wilt. Ja laat dat maar even bezinken.. Ik heb daar mijn verjaardag nog een keer gevierd met Victor en de Canadezen. Dat hadden ze namelijk beloofd. Anne ontmoet en daarmee de dag erna terug gereden naar Danang. Daar is een lokale strand waar geen toeristen zijn. Hoa's place. Een aanrader. Een Vietnamese hippie die zo chill en relaxed is. We hebben daar de hele dag op het strand gehangen en s'nachts zonsopgang gekeken. Super mooi!

De dag erna met Anne een groep uit Finland leren kennen, daarmee gereden naar een strand wat nog ongerept is. Met de motor om 11 uur s'avonds. We besloten om daar te blijven slapen totdat het licht was om weer terug te rijden. Op de terugweg, pech. Mijn gashendel begaf het. 2 km gewandeld om 6 uur in de morgen. Een goede workout overigens! Maar het was het waard. Wat een strand! Hoi An, 5 dagen gebleven in totaal. Met Josh, Karsen en Victor de dag erna ons klaar gemaakt voor de tocht naar Dalat. Hier zouden we drie dagen over doen. Door bergen met ontzettend veel regen, kou, mooie natuur, watervallen, 5 breakdowns met de motor, alleen maar locals die zwaaien, bij homestays geslapen, Maarrrr na drie dagen kwamen we aan in Dalat. Wauw wat was dat een avontuur zeg. Drie dagen geen toerist, stad of iets tegen gekomen. Elke dag 10 uur op een motor zitten.

Dalat, een stad in de bergen gebouwd door de Fransen om de zomerse temperaturen te ontsnappen van Ho Chi Minh. Het is hier ook behoorlijk fris. De dag erna heb ik de canyoning tour gedaan. Door de jungle, abseilen van een waterval van 25 meter hoog, van 10 meter hoge rotsen springen en je laten vallen van een waterval nadat je was vast gebonden. Super leuke mensen leren kennen en daar s'avonds biertjes mee gedronken. Veel backpackers zijn ook op de motor. Victor en de Canadezen zijn gelijk naar Ho Chi Minh gereden de dag erna. Ik ben met wat Duitsers naar Nha Trang gereden. Voor het eerst geen breakdown met mijn motor! Yesss. Heerlijk rit door de bergen gehad.

In Nha Trang ben ik Chester tegen gekomen. Hem ken ik van de basisschool en voetbal. Hij heeft daar een motor gekocht van een andere backpacker en ik heb met hem 10 dagen rond gereden naar Ho Chi Minh. Hij zag mij en dacht, ik moet er ook een hebben. Hij is er zelfs nu mee naar Cambodja gereden (held!!). Hem leren motor rijden, even gewindsurft en s'avonds de hot op geweest. Nha Trang is super toeristisch. Leuk voor een paar dagen maar daarna moest ik er ook weer gelijk weg. Ik vond het wel even fijn aangezien ik al 6 dagen alleen maar bij locale plekjes was. In Nha Trang ook de ergste kater van mijn trip gehad. Echt een dagje van de kaart. De dag erna naar Mui Ne gereden. We hadden ons vergist in de aantal kilometers en kwamen echt om 8 uur s'avonds aan. Chester om 9 aangezien we elkaar zijn kwijtgeraakt onderweg. In Mui Ne bij een backpackers resort geslapen waar we Caar, Free en Nicole hebben leren kennen. Veel bij het zwembad gelegen en rond gereden op de motor. We besloten om maar op het strand te gaan rijden. In Vietnam kan alles.. Twee oude Honda's niet zo slim. Op de terugweg stopten onze motorren ermee. Wat bleek, de benzine was op. Geluk bij een ongeluk. S'avonds naar een beachparty geweest met de Dutch girls en de dag erna naar de zandduinen en de fairy stream van Mui Ne gereden. Zonder bus of tour guide. Heerlijk die vrijheid op je motor. Na 3,5 week onderweg te zijn geweest in Vietnam besloot ik om naar Saigon (Ho Chi Minh) te rijden.

Na zoveel pech te hebben gehad met mijn motor besloot mijn maat 50 km voor Saigon in traditie me een lekke band te gunnen. Geplakt door een dronken man op de straat. En jahoor daar kwam ik aan. Na 3,5 week op de motor van Hanoi naar Chi Minh gereden! Een heerlijk gevoel. De dag erna rond gereden door Saigon, mijn slipper laten maken op de straat, de markt in geweest voor wat vitaminen en in de avond op stap geweest met de Dutch girls. Chester is de dag erna door gereden naar de Mekong Delta en ik switchte van hostel. Daar mijn motor verkocht aan een Amerikaan. Die hem weer omhoog gaat rijden naar Hanoi. In HCM ben ik verder naar het war museum geweest en naar de cu chi tunnels waar de Vietnamezen schuilden voor de Amerikanen.

Vietnam, wat een fantastisch avontuur. Zoveel mooie natuur, historie, aardige mensen en een fantastiche landschap. Vietnam heeft je zoveel te bieden. Ik heb zulke leuke mensen leren kennen.

De motor heeft me ontzettend veel vrijheid gegeven, ik ben mezelf wel 10 keer tegen gekomen en ben veel over mezelf te weten gekomen. Vietnam op de motor was fantastisch. Een aanrader als je Vietnam wilt gaan doen. Het was het 100% waard.

Op dit moment zit ik in Thailand. Ik had een vlucht naar Bangkok geboekt om naar Sri Lanka te vliegen. Tijdens de trip in Vietnam hoorde ik van iedereen dat ze naar de 'full moon' gingen. Ik heb daardoor besloten om Thailand te doen voor 3,5 week. Ik ben op Koh Phi Phi geweest en had gisteravond de full moon party. Wauw wat een gekkenhuis. Ik zal de volgende keer weer een verslag schrijven over Thailand. 26 augustus vlieg ik naar Sri Lanka en daarna naar Indonesië.

Thanks everybody. Ik ga vandaag even uitbrakken in de zon na een van de mooiste feestjes van mijn trip.




  • 11 Augustus 2014 - 22:57

    Rob Twint:

    Bedankt voor je verhalen. Lijkt me enorm leuk om dat allemaal mee te maken. Als je een tijdje niet 'schrijft' betekent dat alleen maar dat je het naar he zin hebt. Veel plezier met het volgende gedeelte van je reis. Groetjes en ...... Have a lot of fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 September 2014

Thailand en Bali

11 Augustus 2014

Vietnam

09 Juli 2014

Laos en een klein beetje Vietnam

25 Juni 2014

Cambodia

12 Juni 2014

Sihanoukville en Koh Rong (Cambodja)
Daan

Actief sinds 20 Mei 2014
Verslag gelezen: 622
Totaal aantal bezoekers 8136

Voorgaande reizen:

20 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: