Cambodia - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Daan Hardeman - WaarBenJij.nu Cambodia - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Daan Hardeman - WaarBenJij.nu

Cambodia

Blijf op de hoogte en volg Daan

25 Juni 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Na genoten te hebben in Koh Rong, stond ons de nachtbus te wachten naar Siem Reap. Een 'lepeltje lepeltje' rit van 12 uur in Aziatische bedden zonder slaap met mijn 187 cm.

De volgende morgen aangekomen in Siem Reap, gelijk met de groep Canadezen Nederlands elftal shirts gekocht want s'avonds stond Nederland - Spanje op het programma. Deze wedstrijd was om 2 uur s'nachts. Het was onbeschrijfelijk en geweldig om dit mee te maken in Cambodja, er waren zoveel Nederlanders. Als Cambodjanen vragen waar we vandaan komen, heeft iedereen het alleen maar over Nederland - Spanje.

De dag erna zijn we naar de tempels van Angkor Wat geweest. Super mooie tempels die al 1000 jaar oud zijn. Met Andrew en Mills die we leerden kennen en de Canadezen hebben we een top dag gehad.

In Siem Reap hebben we ook afscheid genomen van iedereen. In Vietnam zullen we merendeel van de groep weer zien voor een motorrit van Noord naar Zuid. Wij zijn met een bus naar Phnom Penh gegaan. Wat een helse busrit was dit. We zijn alle kanten opgevlogen uit ons stoel en hebben menig keer het dak aangeraakt met ons kruin.

Phnom Penh is een stuk groter dan Siem Reap, hier hebben we ook bij een Mad Monkeys hostel geslapen. Dag 2 in Phnom Penh hebben we besteed om naar de S21 gevangenis en de killing fields te gaan. Dit is met geen pen te beschrijven. Zoveel kippenvel en afschuw heb ik nog nooit gehad.

Verder hebben we onze tuktuk chauffeur een voetbalshirtje gegeven van Atletico Madrid.

S'avonds hebben we de hele tent op zijn kop gezet door Nederland aan te moedigen tegen Australië. Met 100 Nederlanders tegen 50 Australiërs waren we in de meerderheid. 3-2 gewonnen en de volgende ronde is in zicht.
Door op een motor van een Cambodjaan te springen met zijn drieën zijn we thuis gekomen. Ik hoop dat de vering het heeft overleefd met drie zingende dansende Nederlanders achterop.

De dag erna zijn we naar Kampot gegaan met de ochtendbus die om 5:30 uur vertrok. Veels te vroeg natuurlijk na NL -Australie. We sliepen bij Arcadia aan een rivier. Deze hebben een blob, dit is een luchtzak in het water waar je op kunt liggen en waar mensen op het andere end springen om jezelf te lanceren Dat was natuurlijk echt iets voor ons... De dag erna moesten we alleen wel naar het ziekenhuis.
Victor had een snee achter zijn oor en op zijn rug + geïnfecteerde amandelen. Hoe weten we ook niet. En ik had een bacteriële infectie op mijn hand.

Helaas 5 dagen aan de anti biotica. We hebben de afgelopen dagen dus niet kunnen drinken en mochten ook niet het water in.

We zijn in Kampot naar Kep gereden waar ze levende krabben voor je vangen en gelijk voor je koken. We hebben met 4 locals een potje gevoetbald op een fantastisch kunstgrasveldje gesponsord door Pepsi en zijn omhoog gereden met de Motor naar het national park van Bokor. We hebben daar voor het eerst een trui aangehad omdat het zo koud was. Het was een super mooie tocht, maar boven aangekomen
regende het pijpenstelen en moesten we schuilen in een super deluxe casino.

Vanaf Kampot zijn we weer terug gereden naar Phnom Penh om van daaruit de bus naar de 4000 islands (Laos) te nemen.
Wie denk je wie we als eerste tegenkomen in Phnom Penh? De tuktuk chauffeur met zijn Atletico Madrid shirt aan. Geweldig. We hadden maandagavond dus nog mooi even Nederland-Chili meegepakt.

Cambodja, ik heb van je genoten. Oja, we hebben waarschijnlijk de meest onlogische route afgelegd in Cambodja. We zijn van noord naar zuid, naar noord, naar zuid en naar het noorden (Laos) gereisd. Misschien moeten we toch iets minder van dag tot dag beslissen waar we heen gaan. Ach joh, we hebben alle tijd...

Een ding weet ik wel. We gaan nu Laos van zuid tot noord reizen.

Adios!

• 25 Juni 2014 - 20:58

Jan:

Daan,
    Wat geweldig wat je allemaal beleefd. Alles tussen Nederland-Spanje en S21 in.... Geniet er onwijs van, pas goed op jezelf en je reismaatje(s), iets vaker een anti bioticakuurtje nemen!

Groet Jan
    Ps. Ik lees nog geen spannende verhalen over vrouwelijke reizigsters.... Vergeet ze niet he!

• 26 Juni 2014 - 04:08

Daan:

Hee Jan,

Super inderdaad! Ja als we daar aan gaan beginnen dan hebben we aan 5 pagina's nog niet genoeg haha. Groetjes thuis!

• 28 Juni 2014 - 21:30

Ikaika:

dit is het mooiste verhaal ever.
    Die chauffeur, wat ziekenhuisleed en het van dag tot dag leven. Keep the fun up!
    (enige wat je mag plannen is december hawaii!)